2017 szakterületei


A munka élménye, a HR jövője

Hogyan alakul a HR jövője? Mi minden alakul át körülöttünk alapvetően? Hogyan lehet a HR valódi versenyelőnyt jelentő stratégiai funkció? Hová tűnik a munkaerő? Melyik ajtón jönnek be a robotok? Szakértői teamünk a HR minden fontos területét és témakörét lefedi szaktudásával és gyakorlatával. Csapatunk idén is azon dolgozik, hogy a legkiválóbb szakmai programokat szervezzük meg Önnek. Jöjjön és faggasson minket Ön is!

„Bérezés, Juttatások, Ösztönző rendszerek”

Érezhető-e komoly változás abban, hogy milyen juttatások motiválják az embereket?

„Az, hogy mi motiválja az embereket – véleményem szerint –az elmúlt években nem változott jelentősen. Amiben nagy változást látok, hogy ezek közül a motiváló elemek közül mik, hogyan jelennek meg a munkáltatók juttatási palettáján. 10 éve szinte el sem tudtuk képzelni, hogy munkaidőben zeneszobában zenélnek, pihenőszobában szunyókálnak a munkavállalók. 40 éve pl. megszokott volt a munkahelyi óvoda, aztán néhány évtized kihagyás után rendkívül vonzó egy nyári gyermekmegőrző.”

Fata László

a Cafeteria Trend magazin szakértője, a Personal Hungary Bérezés, Juttatás és Ösztönzőrendszerek szakértője

„Gamification & Oktatójáték"

Jelent(het) valós üzleti eredményt a játékosítás?       

„Épp amennyire a masszázs enyhülést hozhat a hátfájásra. Vannak masszőrök, akik gyönyört ígérnek, és gyönyört is kapunk, de utána ugyanúgy fáj a hátunk. A hozzáértő kezekben azonban néhány roppanás után megszűnik a fájdalom, könnyebbé válik a munka.Csak akkor beszélhetünk gamificationről, ha valós üzleti eredménye van. Az út a sikeres gamificationhöz a jól megfogalmazott célokon, sikerkritériumokon át vezet.”

Fekete Zsombor      

Az Abagil játéktervezője, a Personal Hungary Gamification & Oktatójáték szakértője

„Munkajog, Munkaügy”

Hogyan tud reagálni a munkajog a megváltozott igényekre? (pl.: HomeOffice, projekt alapú együttműködés, változó munkakörök, etc)

„A  munkajog a munkavállalók védelmére alakult ki, és ezen funkciója nem változott, nem is szabad változnia. Emiatt nem kell minden munkáltatói igényre a munkajognak reagálnia, csak azokra, amelyek összhangba hozhatóak a munkajog védelmi funkciójával. A munkajog ugyanakkor kitűnően tud kezelni a fenti három jelenség közül kettőt, a home office-t és a változó munkaköröket. Projekt alapú együttműködés is lehetséges, viszont figyelni kell arra, hogy ne minősüljön az ilyen foglalkoztatás „színlelt munkaviszonynak”.

dr. Fodor T. Gábor

a Ferencz, Fodor T., Kun & Partners Ügyvédi Társulás munkajogásza, a Personal Hungary Munkajogi és Munkaügyi szakértője

„Corporate Health”

Jobban vigyázunk-e egészségünkre, mint korábban?

„A Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet, „Egészségjelentés 2015” felmérése alapján azt mondom, hogy alig-alig. Ez a kutatás lényegében azt mutatta ki, hogy az elmúlt évtizedben a magyar lakosság egészségi állapota kis mértékben javult csupán. Véleményem szerint a jövőben, érdemi változások csak a jelenlegi népegészségügyi rendszer megújításától, az egyéni-közösségi magatartás befolyásolásától (pl. népegészségügyi vagy „chips” termékadó), valamint a környezetet egyaránt célzó beavatkozások (pl. munkahelyi biztonság és egészségvédelem) együttesétől várható. És erre esély akkor van, ha rendszerszintű szemlélet válik általánossá a népegészségügyben.”

Horváth Emil

a Salus Vita vezető szakértője, a Personal Hungary Coprorate Health szakértője

"Sourcing & e-recruiting"

Komoly erőt képvisel a Facebook a vállalati keresésekben?

„A cégek nagy része erőteljesen használja a Facebookot vállalati munkaerő toborzásra. Két fő irányt szoktak alkalmazni: egyrészt kifejezetten a felvenni kívánt munkaerőre optimalizált tartalmat állítanak elő és osztják meg a saját blogukról, vagy a róluk készült egyéb sajtóorgánumok oldalairól. Másrészt nagyon közkedvelt a Facebook hirdetési szűrőit használni, ami például lehetőséget ad pozíció alapján történő célcsoport szűrésre is. Kifejezetten fejvadászatra pedig ott a Intelligence Search, egy Chrome bővítmény, melynek letöltése és alkalmazása lehetővé teszi, hogy pozícióra, nyelvtudásra vagy akár lakóhelyre is szűrhessünk és megfelelő jelölteket találjunk a Facebookon. Ennek a csatornának fejvadászatra történő használatával véleményem szerint nagy versenyelőnyre lehet szert tenni, mivel a köztudatban az új munkaerő megtalálására alkalmas elsődleges social media platform még mindig a Linkedin, így a Facebookban rejlő lehetőségek mély ismeretével és kiaknázásával egy nagy részben új és más cégek által még "érintetlen"target csoportot is elérhetünk.”

Kalocsai Lea

a Codecool Business Development Managere, a Personal Hungary Sourcing & E-recruiting szakértője

„Executive Search”

Várható-e, hogy a projekt alapú együttműködések száma meghaladja a munkavállalói jogviszonyokét?

„Igen, a világ ebbe az irányba tart. Az USÁ-ban és Nyugat-Európában a munkavállalók mintegy harmada dolgozik már most is független konzultánsként, és Magyarországon is terjedőben van a forma. Ennek oka, hogy a projekt alapú munka -  akár országhatártól függetlenül - térben és időben rugalmasan végezhető és a konzultánsok beviszik a munkahelyekre az esetleg hiányzó képességeket. Ha egy bizonyos munkára a legjobb képességű embereket sikerül összehozni, akkor olyan új minőség jön létre, amely a szervezeteket erősebbé teszi. William Ford Gibson amerikai-kanadai író szavait idézve: „A jövő itt van. Csak még nem terjedt el eléggé.“

Lipcsei András

a Dr. Pendl Dr. Piswanger Int. Vezetői Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója a Personal Hungary Executive Search és Kiválasztási szakértője

„Szervezetfejlesztés, Képzésfejlesztés”

Átalakuló munkaerőpiac, gyors változások, Ipar 4.0, Generációs átrendeződés… Mi a képzés-fejlesztés jövője ebben a környezetben? 

„Egyre fontosabbá válik a megújulás képessége, nem csupán egyéni, de szervezeti szinten is. Míg korábban bátran ki lehetett várni, hogy a piac, a versenytársak tökéletesítsenek egy-egy új módszert, majd azt átvéve eredményesen dolgozni, addig a jelenlegi változás alapú kultúrában bizony erre már nincs idő. Ez azt is jelenti, hogy a változások kezelése mellett, a innováció és az újításhoz kapcsolódó hibázás lehetőségének megteremtése egyaránt feladat.Módszertant tekintve is egyre közelebb kerülünk a mindennapi folyamatokhoz és a mindennapi élethez. Bit sized learning, Online eszközök, Gamification, On the job coaching és Job floor tréningek kombinációival biztosan egyre többször találkozunk majd.”

Nagy Andrea

a Parrish & Crawler International szakmai igazgatója, a Personal Hungary Szervezetfejlesztési, Képzésfejlesztési szakértője

„HR Informatikai Rendszerek"

Ha egyetlen folyamatot varázsütésre kiválthatnál IT megoldásra minden magyar cégnél, mi lenne az és miért?

„A dolgozói kommunikáció. Hogy miért? Mert a tapasztalataink alapján ez a funkció egyszerre szolgálja a vállalati profitabilitást, a HR, kontrolling, termelés valós idejű információs adatszükségletét, de a legfontosabb, hogy a munkavállalók kétirányú kommunikációja megvalósítható, ezzel fluktuációt csökkentve és dolgozói elköteleződést növelve. Végső soron boldogabbá tudjuk tenni a munkavállalókat.”

Otti Csaba

a Login Autonom szakmai vezetője, a Personal Hungary HR Informatikai Rendszerek szakértője

„Változásmenedzsment”

Napjainkban mi a legmarkánsabb változás a szervezetek életében?

„Rendkívül sokrétű mozgás és trend alakítja a vállalatok mindennapjait. Összetett, sokváltozós egyenlettel találkozunk, amit mi az Asconban FastTrust dilemmának hívunk. Elemei a következők: Minőségi munkaerő hiánya x Növekvő piaci igények x Vezetői felhatalmazás csökkenése x Öntudatosabb, önállóbb fiatal munkaerő x Növekvő számú lehetőség = Átalakuló vezetői erő x Hektikus szervezeti változások rugalmas menedzselése x Bizalom erősítése x Csapat felgyorsult fel- és újraépítése.”

Szabó Zsófia

az Ascon managing partnere, a Personal Hungary Változásmenedzsment szakértője

„Employer Branding”

Miért lettek fontosak életünk minden területén a márkák?

„A fogyasztói társadalom világszerte élményvezéreltté vált: élményt keresünk a vásárláskor, a sportoláskor és a munkahelyen is. A termék helyett a felhasználó került a középpontba. A felhasználó választását az élmény befolyásolja.  Egy vacsora sem csupán finom, hanem ‘Instagram pozitív’, ami nincs online, az nem létezik. Hatalmas jelentőséggel bír, hogy a potenciális, vagy meglévő vásárló mit gondol, hall és oszt meg. A megkülönböztető értékígéret és konzisztens élménycsomag a kulcsa az üzletileg eredményes és fenntartható módon működtetett márka és integrált munkáltatói márka stratégiának egyaránt.”

Zvezdovics Anita

a Brandfizz Chief Fizz Officere, a Personal Hungary Munkáltatói Márka szakértője

Médiapartnerek